Kadın dediğin 30′una gelmez.

Gençler söylenip duruyor ya duyan da zannedecek ki dünyada en vahim durumda olan grup gençler. Hayır abicim, sen gel bi de 30’larında, bekar bi kadın olmayı dene istersen ve anla hanyayı konyayı.

Çok pis bi tribe girdim bakın ben, uzunca bir süredir. Saat ne zaman 29’u vurdu bana da geldiler ve gitmediler. Şimdi 30’lu yaşlarımın ve güya, rivayete göre bir kadının en güzel çağlarının başındayken, tuhaf bir moda girdim ve sanırım önümüzdeki 10 – 15 yılı böyle geçirip, sonra durumu kanıksayacağım nihayet.

Angelina-jolie_OeS

Tamamen atıyorum, her gittiğin düğünde “Hadiii sıra sende!” denen yaştayız biz. Hala kimsenin ümidi tam olarak kesmediği, annelerin yavaştan etraftaki bekar erkekleri seninle tanıştırmaya başladığı, evli olmamana şaşırıldığı, arkadaşlarının birer ikişer çocuk yapmaya başladığı, çiftlerin ya da senden bilmemkaç yaş küçük, içelim-sıçalım grubunun arasında kalmamak için yalnız tatile gitmek zorunda kaldığın yaştayız. Henüz yaşlanmayı kabullenemediğin ama genç olmayı da beceremediğin boktan bi evre. İki arada bi derede, hala genç ama biraz da yaşlı bir nokta. Ve işte bu noktada, bazı şeylere geri dönüp bakmak, çeşitli pişmanlıklar yaşamak, bazı şeylerle de empati kurmak kaçınılmaz oluyor.

Tamamen atıyorum bak evlilik mevzusu. Hiç de umursamadığım, olursa olur gibi baktığım bir mevzuydu kendisi. Zaten okumuş etmiş, kendi kendine olmayı seven, ev işlerinden pek anlamayan, kendine karışılmasından nefret eden bir kadın olarak sevgili Türk erkekleri için kabus bir aday olduğumun hep farkındaydım. O yüzden kurcalamadım hiç evlilik mevzularını… Ama işte şimdi , işte son birkaç senedir, kadınların neden panikle, adamları evliliğe zorladığını anlıyorum.

f-Charlize-Theron-2-2629

Bir kere biyolojik saat denen boktan nane, harbiden var. Umursamıyorum laaayn desen de, kafanı sitip duran bi şey: Çocuk da çocuk, çocuk da çocuk! İyi de sevgili hormonlar, memleket Türkiye, evlenmeden zor işler bunlar. Hani yani bankadan kredi alayım desen, toplum maalesef sana hoş bakmaz. Hee ama bu benim için önemli bi kriter değil, toplum halihazırda bana zaten çok hoş gözle bakmıyor, zira bu toplum her birey olabilmiş bireye kötü bakmayı düstur edinmiş, şirin bi yapıya sahip. Tamam toplum baskısını geçelim de büyük karar çocuk yapmak, geç tek başına yapmayı… Ciddi sorumluluk işi. Öyle pat diye olmaz ki… Neyse, bunun için bir deadline’ım var, o zaman düşüneceğim banka ve kredi hususunu. Henüz değil. Hala benim için bile erken olan şeyler var, neyse ki.

Penelope-Cruz-9

Çocuğu geçiyorum o yüzden… İkinci ve daha vahim durum erkek milletinin götkafalılığı. Zira abicim, ben 20’li yaşlarımdan daha kadınsı, daha hoş oldum aslında ama yaşıtım adamların hepsi çıtır olsun, bok olsun, püsür olsun derdinde. En kadınperver adam bile, yaşı 40’a gelmiş adam bile, 30’un üstüne bakmam diyor, MILF diyor. Ulen ne milf’i gerizekalılar diyesim geliyor işte o saat. Hem niye bakılmıyomuş anlamıyorum ki, çok fazla değişmiyoruz ki yaş 30’a vurunca.

Al işte bu da toplum baskısı ve bunun bankayla çözümü yok. Adamlar inatla 30 fobisi yaşıyorlarsa kadına karşı, ne yapacaksın. Hadi şimdi idare etsen de, bunun 40’ı var, 50’si var, ne yapacaksın, ne yapacağız o zaman? İstediğin kadar zeki ol, güzel ol, o ol, bu ol… adam sana milf diyor ve de 20 yaşında çıtır fantazileri kuruyorsa, yok işte, yapacak da bi bok yok çok afedersin. 40’ına geldiğinde bi ilgi, bi flört, bi bok istesen… sana derler ki naaaaaaaah! Yaş ayrımcılığı değil de ne bu şimdi?

Hayır yani tamamen atıyorum, bazen diyorum ki hepsi böyle değildir yahu. Yok anacım, arkadaşım olanı da, internetteki de, televizyondaki de, akıllısı da, aptalı da… hepsi aynı tripte. Ekşi‘ye bakıyorum, 30 yaşındaki kadın tarifine filan, iyice bunalıma giriyorum.

Ulen 30’umuza geldik, hatta geçtik diye birden çirkin mi olduk, yüzümüze kırışıklıklar mı indi, ne olduk yahu? Bu ne be! Sürekli gençlik pompalayan sıçtığımın medyası olmasa, bu gerizekalıca yöneliş olmasa, 30 yaş bunalımı diye bi şey de olmayacaktı halbuki. Zira aslında 30’lu yaşlar hiç de yaşlı, yüzüne bakılmayacak yaşlar değil.

HalleBerry01

Bir sürü bekar, boşanmış 30 yaş üstü, güzel ve zeki kadına sırf yaş gereği ilgi göstermeyen adamlar beni o kadar hayal kırıklığına uğratıyor ki…. Gerizekalı demek istiyorum kendilerine ama bir bakıyorum ki, arkadaşım onlar. Eee diyorum, arkadaşım dediğim adam bile anlaşabileceği, kendisi için gayet uygun, hoş bi 35’lik yerine 20 yaşında çıtır arıyor, sıçmışım aşkına da ızdırabına da o zaman yahu.

Yani nedir? 30’una kadar evlendin evlendin, yoksa bi daha asla. Hah işte toplumun bana verdiği mesaj bu. Eee o zaman sevgili erkekler, eden bulur, ağlamayın sonra kadınlar evlenmek istiyor, zorla bizi tuzağa düşürüyorlar diye. Niyesi, niçini bu tutumda gizli.

shakira01

O yüzden artık çok çok iyi anlıyorum kadınların evlilik endeksli yaşamını. Zira evet bekar olmaktan şikayetçi değilim ama sonsuza kadar sırf yaşım 30’u geçti diye bana ilgi gösterilmeyecekse de eh be kardeşim… İnsan arada istiyor tabii bi ilgi, bi şefkat, bi alaka, buna da can mı dayanır bi 30 sene, 40 sene boyunca?

Üstelik yetmezmiş gibi, kızlar da yapıyor, arkadaşım olan 30 yaş altı kızlar da yapıyor aynı baskıyı: “Koca kadın yahu, 34 yaşında!” Allah allah yani, e o zaman ölelim biz? 30 yaşını geçip de evlenmediysek, toplayıp bi yere kapasınlar ya da bizi. Hafif davranırsın, koca kadın derler, ağır olursun, sıkıcı derler. Genç kadınlardık hepimiz, itin götüne sokup çıkardınız, şu yaşımızda gömdünüz be bizi. Ne yapalım yahu biz, hakikaten ölelim mi?

kate-moss-1024x768-24473

Öyle bir tribe soktu ki çevremdeki sanal, gerçek tüm erkekler beni,  ne gece çıkmak istiyorum, ne kimseyle tanışmak istiyorum, ne doğum günümü kutlamak istiyorum, ne de bi şey. Kendimi sanki çıplak sokağa çıkmışım gibi hissediyorum, bi bara gidince. Ulan bu 30 yaş üstü kadının burda ne işi var diyeceklermiş gibi geliyor. Sanki çok şık gidilen bi yerde, herkes abiye giyinmişken ben spor ayakkabılıymışım gibi hissediyorum. Hah işte alın size ff’deki aktif yaşantımın da sebebi…  Bunalımdayım kardeşim, asosyal ettiniz, delirttiniz lan beni, bitmek bilmeyen liseli kız fantazinizle!

Abi ne hakkınız var insanlara böyle hissettirmeye?  Sanki bizim yaşımız ilerliyor da, siz geri mi sarıyorsunuz?

Bu genç tutkunuzu kalkıp da varoluşçu psikolojiyle, ölüm korkusuyla filan size güzel güzel açıklardım da bak, ama yok yapmayacağım. Sadece şunu diyeceğim: Sokiim sizin milf’inize. 

Not 1: Her an silebilirim bu yazıyı, yaşımı açık etmekten hoşlanmıyorum.

Not 2: Burada fotoğraflarını gördüğünüz tüm kadınlar 30’un üstünde.

19 thoughts on “Kadın dediğin 30′una gelmez.

  1. Geri bildirim: Kadın dediğin 30′una gelmez. « Tamamen Atıyorum

  2. Bayıldım super yazı. Bu sene 30 oldum hayatımda ilk kez dogum günümü parti ile kutladım. Aynı olayları yasıyorum, aynı seyleri dusunuyorum ama icten ne hissettiğimi sorarsan cok mutluyum 30 olmaktan.
    Hala ne istediğimi bilmiyorum ama ne istemediğimden eminim, hayır demek beni mutlu ediyor strese sokmak yerine. Ben böyleyim canınız isterse diyebiliyorum.

    30 yaşındaki kadının keyfini göremeyen bir erkekler olmayı ben reddediyorum hatta. Erkek olsam aklımı kullanır bakımlı, olgun bir kadınl olurdum sacmalıkla ugrasacagıma.

    Bu lafları yer toplum baskısına yenik dusermiyim bilmiorum ama simdilik go… tepede :)
    Sevgilerrrrrrrrrr

  3. söz meclisten dışarı;
    kadınlar 30’larından önce osu şusu busu, parası pulu malı katı yatı arabası vs vs diye beğenmeyip, kılına kılçığına bakıp, 30’dan sonra ya seise ya da ata kalıyorlar.

    pek tabii ki genelliyorum. kişinin genele uyuyor olması da gerekmiyor bu yorumun yapılıyor olması için :)
    selam sevgi.

  4. valla ben sanırım bir tane tanıdım, zengin koca isterim diye tutturan kadın şu hayatımda. o yuzden bu araba geyigi bana biraz geyik geliyor ama belki benim çevremde yok, bilemeyeceğim.

  5. henüz 30 yaşında değilim bikaç senem var ama..yazdıklarınıza bayıldım 30 veya üstü kötü bi yaşmış gibi algınalıyor saçma diyeceğim ama bu toplumumuzun önyargısı bence,şair bile yaş 35 yolun yarısı diyor..e ama onun zamanında kaldı artık bu yarısı konusu :) erkeklere diycek şok şey var,nender bu sübyancılık takıntısı,davul bile dengi dengine,kendi yaşınıza hayat tarzınıza uygun biriyle devam edin,liseli çıtırlar sizi yarı yolda bırakmasın,hayvansal içgüdülerinizden bi sıyrılın yaa..

  6. abi ben hiç de öyle düşünmüyorum.kadın dediğin 30 unda en güzel olduğu anlarıdır.
    bir kere kadınlığının doruğu kadının 30 yaşdır. artık hem zihnen hemde fiziken oturmuş bir yapı vardır.
    2. eger 30 yas kotu bir yas olsa idi tanrı cennette herkesi 30 unda yaratmaz idi.
    23 yasında bir erkeğim kendi yaşıtın biri mi yoksa 30 yasında hos bır kadın mı deseler gözü kapalı 30 derim :)

  7. bu yazıyı okuduktan sonra ekşi’de çiziktirdiğim bir entry’yi buraya copy paste yapayım: yazıdan anlaşıldığı kadarıyla türkiye’de 30 yaş grubundan tut 40 yaşındaki kazık kadar heriflere kadar herkes çıtır peşinde, 30 ve üstü hatunların yüzüne kimseler bakmıyor, bu hatunlar depresyonlara girip eve kapanmış, 30’una kadar evlenmeyen hapı yutmuş, bunların yaş grubunda herkes evli olduğu ve kezban karılar bekar arkadaşları etraflarında istemedikleri için böyle sosyal hayattan soyutlanmışlar, etraflarındaki bütün erkekler bunlara peh, milf diye burun kıvırıyor, herkes ağzında salyalarla liseli kız fantazisi kuruyor. yazıyı okuyunca benim bile içim karardı ayol!

    abd’de türkiye’nin tam tersine, en rağbet gören kadınlar 30 yaş grubu kadınlardır. 40-50 yaşındaki kaşarlanmış playboylardan tut 20 yaş grubu bebelere kadar herkes 30 ve üstü hatunları kovalar. abd’de sübyancılık çok büyük bir tabu olduğundan, çıtır arayan kazık kadar heriflere iyi gözle bakılmaz, hele de 30 yaşını geçmiş olduğu halde 18-20’lik çıtır arayanlar sübyancı olarak görülür, millet arkalarından demedik laf bırakmaz. zaten kariyer sahibi, kültürlü adamlar da 20 yaşındaki çoluk çocuğun kaprisleriyle, cahilliğiyle, hamlığıyla uğraşmaya niyetli değildir pek. bunlar ikide bir beni falan mekana götür diye mızırdayıp cep harçlığı isteyecek çoluk çocuk değil, akıllı, olgun, sorumluluk sahibi, kendi parasını kazanan kadın ister.

    evli hatunlar türkiye’deki kezban karılar gibi bekar düşmanı olmadığından, bekar kadınları kocalarını baştan çıkaracak potansiyel kuma, bekar erkekleri de kocalarını yoldan çıkaracak şeytanlar olarak görme durumu yoktur, evli-bekar arkadaş grupları birlikte takılır, barbekü partileri yapar, sinemaya gider. hayat 30 yaşında başladığından 30 yaş bunalımı diye bir saçmalık da yoktur, 30 yaş üstü insanlar para sorunu olmayan, kariyer yapmış, özgürlüğünü elde etmiş olduğundan hayattan çok daha fazla keyif alır, sosyal hayatları daha bir renkli olur.

    yazık ya, manastırlardaki rahibeler bile türkiye’de 30 ve üstü bekar hatunlardan daha iyi durumda. 30 yaş ve üstü hatunlar, allem edin kallem edin türkiye’den kaçın kendinizi kurtarın anacım, böyle hayat geçmez, dünyaya bir kere geliyorsunuz amına koyim, brakın çıtır hastası salak kazım’ları da allasen, 30+ hatunları kıymetini bilen dalyan gibi ecnebi herifler ne güne duruyor?

    hızımı alamadım bir de başlık açtım: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=t%C3%BCrkiye%27deki+anlams%C4%B1z+%C3%A7%C4%B1t%C4%B1r+sevdas%C4%B1

    ne diyeyim, bir an önc arkanıza bile bakmadan bu hüseyin üzmez’ler ülkesinden kaçın, bizim yaşımızdaki hatunların altın değerinde olduğu, gelişmiş bir ülkeye kapağı atın.

  8. Gereksiz bir kuruntu inan. 30+ kadının değerini bilen erkek sayısı hiç de az değildir.

    Eee, bir de Kate Moss fotoğrafına hasta oldum, volpeypır yapmak istiyorum. Var mı hi-res linki filan?

  9. Kısa bir süre önce beni terk eden 32 yaşındaki sevgilimin tadı damağımda kaldı. Bu kadar zeki, bilgili, kültürlü, görgülü, hayat tecrübesi olan, kendine güvenen ve seksi görünmek için uğraşmadığı halde bu kadar seksi görünen bir kadın tanımadım. İşin kötü yanı ukalalığı ve kendisinden 6 yaş küçük olan beni fazlasıyla küçümsemesi ve ezmesi oldu. Bunun yarattığı yüksek strese bünyem dayanamayıp, ilişkinin dibine birkaç dinamit yumurtlayınca bu macera kısa sürdü. Yaş ilerledikçe tahammül gücü de mi düşüyor acaba? Bu kadar akla, kültüre ve görgüye rağmen sinirlerine hakim olamama ve sabırsızlık beklediğim olgun tavır değildi. Ah be sevgili, biraz sakin olabilseydin de biraz daha keyif katabilseydik birbirimizin şu üç günlük hayatına…

  10. +30 yaş bayanlara ilgi göstermeyen onları etkisiz sayan zihniyet bu yazışmayı hazırlayan alakasız zihniyeti şiddetle kınıyorum.
    Kadınlar tabılacak varlıklardır onları sevin onlara ilgi gösterin dangalaklık yapmayın.
    Onları seviyorum

  11. Kimi 30 yaş altı erkeklerin 30 yaş üstü bayanlara
    30 yaş üstü erkeklerin 30 yaş altı bayanlara ilgi duyduğunu gözlemlemiş bulunmaktayım. genel bir gözlemdir belki ben yeni farkediyorumdur.
    fakat şu an 24 yaşımda biri olarak üniversiteye ilk başladığım dönem (yaş 19) ağzından salyaları akarak, evet bu açıdan baktırtıyorlar adama, beni bulunduğum ortamda rahatsız eden belirli bir para ve statüsü olduğu belli olan senelerce bastırdığı bilimum cinselliği üzerimde büyük bir keyifle denemeye hazır bu erkekler varsın zaten ilgilenmesin yaşıt bayan arkadaşlarıyla ve 30 yaş üstüne geldiğimde benimle. bu düpedüz çiğliktir ve ‘yitip giden yıllarım oldu, içimde çok şeyler patladı, artık benim de okunmuş kitaplarım (burası statü elde etmede kullanılmıştır bu grupta büyük olasılıkla), edinilmiş başarılarım, birkaç bankada hesabım, bolca da kredi kartım var. o zamanlar toyduk hani, pek bir şeyimiz de yoktu, ama ya şimdi, şimdi bakmayacaklar da ne zaman bakacaklar bana, nedir yani’ şeklinde mi yaklaşıyorlar bilemedim. ha keza henüz 23ünde para bol = karı bol, mantalitesiyle büyüyen bir kısım arkadaşımsılarımın 7 sene sonra -ya da 17 ne farkeder- ne olacakları açık gibi duruyor.
    erenköy gibi nezih sayılabilecek bir yerde caddeye akşam saat 9 da inerken duran, yol kesen ve rahatsız eden araba sahipleri sizce kaç yaş civarındalar? bence bu 30 yaş üstü erkek, en az 15 senedir ergen azgınlığından kurtulamamıştır, sadece bedeni eskimiştir.
    30 yaş altı erkeklerin, hatta genelde 25 e kadar, olgun kadın arzulama sebebini kendilerine sorduğumda deneyimli kadınlarla iş öğrenmek gibi çirkin cümlelerle yanıtlanmarı da beni pek şaşırtmamıştı doğrusu. Bu kategorileştirdiğim 2 tip erkekte bence cinsiyetinden önce cinsini hatırlamalı, hatılamıyorsa bir an evvel çok afedersiniz .ktr edilmelidir.

  12. 20 yaslarimda yurt disinda kariyer yapip ayaklarimin uzerinde durucam, kimseye muhtac olmayacagim derken yas 30 u gecti bile. Simdi ulkeme donme hazirliklari yapiyorum ama bu konu ciddi anlamda kafami kurcaliyor. Ailenden ve sevdiklerinden ayri bir basina yapayalniz yasamak mi yoksa guvenli bir ortamda yastan dolayi ozellikle de ”hemcinslerin” tarafindan komplekse sokulup sokulup cikartilmak mi? Anlam veremedigim bir sekilde yillarca kalkan gibi kullandigim ozguvenim ellerimden kayip gidiyor, standart mitandart kalmadi. Toplum baskisi bu kadar guclu olabilir mi ve neden sadece kadinlarin uzerine bu baski? Neden erkeklerin degil? Dogurganlik tek sebep mi yoksa erkeklerin basarili kadinlari yikmak icin kullandigi bir tur silah mi?

  13. Kadınlar her yaşta güzeldir..Genelde çevrenin etkisiyle kapılıyorlar bu tip düşüncelere..Bence her yaşın
    kıymetini bilip tadını çıkartsınlar :)

  14. 30 a gelmiş dayanmış hala naz yapan ya da aptalca çocukca hareketlerde bulunan tonlarca kız var. Benim çevremde gördüğüm iki tanesi son derece şımarık ve serbest yetiştirilmiş kızlardı ve yüzlerine bakılır cinsten olmalarına rağmen boştalardı. Kim bilir kaç erkekle olabilecek saadetlerini düşünmeden şımarıkça heba edip geçtiler.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s